סאגת התקציב: מה רוצה השר גנץ ואיך זה פוגע בחרדים?

מוטי הלפרין No Comments on סאגת התקציב: מה רוצה השר גנץ ואיך זה פוגע בחרדים?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המחנה הממלכתי (שיחות סגורות וכו') מסבירים מה הם רוצים: לא ביקשו לקחת אחורה או לפגוע במה שקיבלו האברכים במשך כל השנה האחרונה. מה כן? ביקשו להקפיא את העלאה לאברכים ולא להעלות עוד. ערך הנקודה כבר עלה מ-360 ש"ח לחודש ל-460 ש"ח. (האברכים מקבלים 1.8 נקודות) במחנה הממלכתי חושבים שנכון להקפיא על 460 ש"ח בעת הזו, כמובן לא להחזיר ל-360 ש"ח אך גם לא להעלות ל-500 או ל-650 ש"ח כפי שתוכנן.

בעניין "אופק חדש" לחינוך החרדי – אין להם התנגדות להעלות את השכר למורים. "להיפך, אנחנו בעד", לדבריהם. אלא שלטענתם זה צריך להיות על פי הקריטוריונים של אופק חדש והמערכת הציבורית (מבחני מיצב, דיווחי מורים וכדומה), דבר שלטענתם לא קורה (או לא מספיק קורה) בפועל.

הדיון בנושא בין כלל הגורמים היה ענייני, "גם המחלוקות אנחנו מקווים שהיה ענייני, חבל שלקחו למקום של שנאה", לדבריהם בשיחה סגורה.

בנוסף טוענים – לא היה שיח בין המפלגה לבין יו"ר ש"ס אריה דרעי, לא גנץ ולא חילי טרופר (ראיתי פרסום כזה אז מציין).

״גורם בסביבת גנץ״ לקראת הדיון היום על התקציב: "בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל – צריך להראות דוגמה אישית. העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון ש"ח למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו – הם אצבע בעין לציבור.

גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר – זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו.

יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד ש"ח בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית" דברי ה'גורם'.

שאלתי את השר חילי טרופר על התדרוכים נגדו. זאת תגובתו: "לא בעילום שם, לא מאחורי הגב ובלי לשון הרע, אלא בשמי: יש כאן מחלוקת עניינית ומצער שיש מי שמטיף לאחרים נגד שנאה, אך בעצמו מלבה את אש השנאה. מוטב שאותם גורמים עלומים יתייחסו לסוגיות עצמן וינמקו כיצד התקציבים הללו ראויים בעת מלחמה, מאשר שיעסקו בהפיכת המחלוקת לענין אישי או להגברת הקיטוב בעם. ובכל מקרה, במחלוקת עניינית אקח חלק, מתדרוכים מגוחכים ומלאי איבה אמנע. וכבר אמרו חכמינו שמוטב להיות מהנעלבים ואינם עולבים".

במקביל, מול שתיקת הנציגים החרדים: שר האוצר סמוטריץ' בפוסט ארוך על הכספים הקואליציוניים: "מי שמבקש לקחת לחרדים את תוספת אופק חדש, מבקש להפלות חרדים רק כי הם חרדים, וזה לא קשור בכי הוא זה למלחמה. למה המיליארדים הרבים שחילקה הממשלה הקודמת לערביי ישראל בהסכמים הקואליציוניים עם מפלגתו של מנסור עבאס לא נחשבים כספים קואליציוניים? מקווה שבמחנה הממלכתי יתעשתו".



0 תגובות